Blog

s.lilla

Marketing? Merre is induljunk?

Mért is fontos a marketing? – kérdezik sokan. Sokszor találkozni azzal a közvélekedéssel, hogy akinek marketingre van szüksége, az bizony rosszul csinál valamit, hiszen ha van egy megfelelő koncepciód, amihez társul egy jó ötlet és egy megfelelő ár, akkor nem lehet gond, az márpedig működni fog. Igen ám, viszont mi történik akkor, ha erről a családon kívül még esetleg a szomszédok tudnak? Akkor már közel sem olyan biztos a siker! 

Sokan szkeptikusan állnak a különféle marketing eszközökkel szemben, mondván, hogy vagy megfizethetetlenül drágák vagy annyira bonyolultak, hogy ahhoz hónapok vagy évek kellenek, hogy az ember elsajátítsa őket. Kinek van erre ideje egy működő vállalkozás üzemeltetése mellett? – kérdezik.

Nos a ppc, közismertebb nevén kattintás alapú hirdetés, pont annak a szegmensnek kínál megoldást, aki felismerte, hogy igenis szüksége van egy olyan eszközre, amely  segítségével szélesebb körben érhet el érdeklődőket. Ugyanakkor nem szeretne milliókat, sőt tovább megyek százezreket sem elkölteni hirdetésre. A ppc nagy előnye, hogy a hirdető csak akkor fizet a hirdetésért, hogyha az lekattintotta valaki, azaz, ha releváns érdeklődő érkezett a hirdető weboldalára. A másik fontos előny, hogy pontosan meghatározható, hogy mennyit szeretnénk elkölteni, nincsenek járulékos vagy előre nem látható költségek.

Ugyanakkor sokszor találkozom olyan érdeklődőkkel, akik azzal az elképzeléssel érkeznek, hogy ez a marketing eszköz lesz vállalkozásuk megmentője és átruháznák a munka oroszlánrészét. Sajnos ezek a felületek sem képesek csodát tenni és egy mozdulattal megváltoztatni a vállalkozás természetét. Inkább úgy fogalmaznék, hogy egy megfelelő koncepcióhoz társítva jól integrálhatóak egy vállalkozás mindennapjaiba. Mivel optimalizálásukhoz nem szükséges hosszas procedúra így gyorsan és könnyen szabhatóak az aktualitásokra, gondolok itt egy pár napos akcióra, akár egy kiemelt időszakra vagy kínálatba frissen bekerült újdonságokra. Ezek a típusú hirdetések, könnyen és pontosan célozhatóak, hogy a megfelelően beállított hirdetéseinkkel tényleg csak azokat érjük el, akik potenciálisan érdekesek lehetnek számunkra.   

Az online világban már számos olyan felülettel találkozhatunk, amely ezt a működési elvet követi. A kurzus többek közt ahhoz szeretne útmutatást adni, hogy az érdeklődők megismerjék ezeket a felületeket illetve támponttal szolgálni, hogy hogyan igazodhat el ezeknek a világában. Megtanulható, hogyan használhatják fel ezeket, hogy vállalkozásukat még sikeresebbé tegyék a lehető legköltséghatékonyabb megoldások segítségével, mind elméleti szinten, mind konkrétan a felületek kezelése esetén!    

Varga Nóra
ppc specialista

Címkék 
online marketing
PPC
adwords
facebook hirdetés