Blog

s.lilla

Hogyan legyünk sikeres tanácsadók és vállalkozók egyszerre?

Kellő elszántsággal, szervezettséggel és lelkesedéssel ki lehet építeni egy vállalkozást a grafológiai, rajzelemzői, tanácsadási ismereteinkre támaszkodva, de az elinduláshoz számtalan kérdést érdemes előre megválaszolnunk.

Kinek fogjuk ajánlani a szolgáltatásunkat? Honnan szerezzük az ügyfeleket, és hogyan ér el hozzájuk a mi ajánlatunk? Mindezt mennyiért? Nem mellesleg: mikor? Másik munkahely mellett, vagy „főműsoridőben” végezzük ezt az új tevékenységet? Vagy elkezdjük másik munkánk mellett, és majd váltunk? De mikor „majd”, honnan tudjuk, hogy már megérett rá az idő? Ha belekezdünk, mit is kínálunk pontosan? És ebben kikkel versenyzünk? Miben lehetünk egyediek?

 

 

Amikor sok évvel ezelőtt megszereztem az OKJ-s grafológia diplomámat, úgy éreztem eljött az ideje, hogy termőre fordítsam az addigi befektetésemet. Más szóval: találjak ügyfeleket és kezdjek el elemzéseket készíteni nekik, természetesen üzleti alapon. Ilyen egyszerűen.

Tényleg ennyire egyszerű lenne?

Németül van erre egy frappáns válasz, a „jain”, ami kb. annyit tesz: igen is meg nem is.

Kellő elszántsággal, szervezettséggel és lelkesedéssel ki lehet építeni persze egy vállalkozást a grafológiai, rajzelemzői, tanácsadási ismereteinkre támaszkodva, de az elinduláshoz számtalan kérdést érdemes előre megválaszolnunk.

Kinek fogjuk ajánlani a szolgáltatásunkat? Honnan szerezzük az ügyfeleket, és hogyan ér el hozzájuk a mi ajánlatunk? Mindezt mennyiért? Nem mellesleg: mikor? Másik munkahely mellett, vagy „főműsoridőben” végezzük ezt az új tevékenységet? Vagy elkezdjük másik munkánk mellett, és majd váltunk? De mikor „majd”, honnan tudjuk, hogy már megérett rá az idő? Ha belekezdünk, mit is kínálunk pontosan? És ebben kikkel versenyzünk? Miben lehetünk egyediek?

Megannyi eldöntendő, válaszra váró kérdés. A rossz hír, hogy nincs kész recept, mint a töltöttkáposzta elkészítéséhez, hiszen a kérdések többségére a válaszaink egyediek. Ami nekem jó megoldás, az másnak nem az, és a kockázatvállalási, -tűrési küszöbeink is nagyon különbözőek.

Akkor tehát mindenkinek saját magának kell megküzdeni és kialakítani a saját profilját, a saját ügyfélkörét, a saját elképzeléseit? Igen.

Ezután jogosnak tűnhet a kérdés, hogy mégis, miben tud segítségére lenni valakinek egy olyan tanfolyam, ahol marketing és vállalkozási ismeretekről hallhat?

Nos, rengeteg mindenben tud segíteni egy szervezett áttekintés, pár egyszerű gyakorlat, néhány konkrét feladat kipróbálása, megbeszélése. Számomra nem az jelenti a problémát, hogy tudok-e hasznos dolgokat mondani az érdeklődőknek, hanem inkább az, hogy a szűkösre szabott időkeretben sikerül-e a legfontosabbakat elmondanom?

Ezen a két vasárnapon nem az a szándékom, hogy olyan elméleti kérdéseket sulykoljak, amelyeket bárki elolvashat könyvekben vagy a neten. Az ilyeneket épp hogy megemlítjük, de csak azért, hogy máris elkezdjük értelmezni a mi speciális szakterületünkre: a szolgáltatásokra, és azon belül is a humán tanácsadói szolgáltatásokra. Sokat fogunk beszélni kommunikációról, potenciális ügyfélkörről, árakról, fókuszálásról és pozicionálásról, megnézünk és elemzünk együtt sok példát, és egy kicsit még számolgatunk is.

A két nap után a résztvevők más szemmel tekintenek majd az üzleti alapú szolgáltatás nyújtásra. És remélhetőleg sokkal biztosabban tudják majd, hogy bele akarnak-e vágni, vagy sem :)

Bárányi Ildikó

Címkék 
marketing
vállalkozás
tanácsadás